Web a čas
Je to tak, jak v perexu sděleno. Za jedním webem stojí skutečně většinou celý kolektiv lidí a všichni do toho vrazili svůj čas a znalosti. Jen přípravy zaberou spousty hodin, protože web se nedá stavět, stejně jako dům, od střechy dolů. Nejprve musí být znám záměr, chcete-li účel, a pak následuje debata s majitelem, tedy s tím, komu bude web patřit. Ten většinou neumí udělat rozvrh co a jak ve webu bude, takže je nutno probrat spousty variant a možností. Teprve po těchto debatách přichází práce samotná. Scházejí se grafik s programátorem, odborník na SEO, a další a další lidé. Webové stránky málokdy staví jeden člověk. Ne že by to nešlo, jde. Ale většinou to trvá hodně dlouho a chce-li někdo web prodejní, tak většinou také chce, aby byl venku a k použití pro zákazníky co nejdříve.
Samozřejmě také chce, aby byl právě ten jeho web na prvním místě ve vyhledávání. To je zcela pochopitelné a majitel jistě bude chtít, aby tam byl stále respektive co nejdéle. Takže mužové, jež si tykají se SEO, což je anglická zkratka pro search engine optimization, musí udělat vše dle zákazníkova přání. Ne, SEO si na DVD ani CD zákazník sám koupit a instalovat nemůže, protože to nejde. Je to totiž soubor technik, které musí zařídit polohu webu na nejlepších a nejvíce viditelných místech. Problematika je samozřejmě o hodně složitější, ale nám jde pouze o základní pochopení.
Samozřejmě ti, co jsou zde napsáni, to není celý kolektiv, jsou tu ještě další lidé a doba stavby webu také nelze popsat podrobně. On je každý jiný.
Tvorba webových stránek Ostrava je také takový kolektiv. Všichni jsou považováni za špičkové odborníky a všichni jimi také jsou. Nějaký amatér by se zde neuchytil. Tito lidé se zabývají právě stavbou webových stránek a následnou péčí o ně. I to zabere čas, protože je třeba chránit stránky proti různým útokům.
Tak vidíte, že web je čas a kolektiv.